lördag 31 maj 2014

Performance nr. to er avsluttet








Så mange steiner! Det bare myldrer av dem. Nå skal jeg snart pakke dem sammen igjen, legge dem i kurven og ta dem med til Gøteborg, siden jeg bor der. Merkelige saker man tar seg til, i kunstens navn.


takk, Sigbjørn og Åslaug for kommentarer i gjesteboka, jeg håoer det er OK at jeg deler dem her:

Fra gjesteboka:

Assosiasjoner: Lovmessighetens indre ro.
Jeg vet. Jeg gjør. Fred. Inderlighet. Stillhet

Utfra en indre ro kan jeg være virksom
med hele meg.
Steinene vekker det sanselige i meg, som naturen gjør,
men de er kun instrumentene 
som blir mellomrommet 
fra det som begynner som ingenting
til å bli form.

Den skapende prosessen
en prosess som forener tankene, følelsene, sansene, handlingene
Det levende

Åslaug Brittaine

"Når en skaper kunstverk handler en filosofisk. En viser hva en mener om ting. Reaksjonene på et kunstobjekt eller en performance kan være forskjellige. Det er et tegn på kunstens betydning.
Kunstens vesen består i å kommunisere.
Siden det er en abstrakt måte å oppleve ting må en ta i bruk både den følelsesmessige og intellektuelle delen av seg. Derfor blir et samfunn hvor kunstens rolle blir nedprioritert et fattig menneskelig samfunn"

Sigbjørn Eliassen

Tusen takk for tålmodigheten, alle dere som delte noen timer i mer eller mindre stillhet med meg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar